תקרת הפקדה לקרן השתלמות 2024

תקרת ההפקדה לקרן השתלמות לעצמאים לשנת 2024 היא 13,203 ₪ לשנה. סכום זה מחושב כ-4.5% מההכנסה החייבת (הכנסה בניכוי הוצאות מוכרות) שהיא 293,397 ₪ (4.5% מ- 293,397 ₪). כמו כן, כל הרווחים שנצברו בקרן פטורים ממס רווחי הון אם ההפקדה השנתית אינה עולה על 20,520  ₪ והכספים נמשכים לאחר 6 שנות ותק.

 

תקרת ההפקדה לקרן השתלמות לשכירים בשנת 2024 היא 10% מהשכר החודשי, בסכום חודשי מקסימלי של 1,571.2 ₪ (לפי משכורת חודשית של 15,712 ש"ח) או 18,854 ש"ח לשנה. סכום זה מתחלק ביחס של 1:3 בין המעסיק (7.5%) לעובד (2.5%). הפרשת העובד מבוססת על שכרו נטו, בעוד שהפרשת המעביד אינה חייבת בניכוי מס הכנסה. חשוב לציין כי הסכום המרבי שיופקד בכל חודש נקבע לפי הנמוך מבין 10% מהשכר או 1,571.2 ₪.

חשוב להבין – על כל רווח על הפקדה מעבר לתקרה ישולם מס רווח הון של כ- 25%.

תקרת הפקדה לקרן השתלמות 2023

תוכן עניינים

    תקרת הפקדה לשכיר בעל שליטה

    עובד שכיר בעל שליטה יכול להפקיד 1.5%-2.5%, בעוד אחוז הפקדה ממעסיק הוא 4.5%-7.5%. תקרת ההכנסה המותרת היא 15,712 ש"ח בחודש בעוד תקרת ההפקדה היא 15,712 ש"ח ב-2024. בכל מקרה, החלק המוכר לחברה הוא 4.5%. 

    חישוב תקרה לצורך הטבות מס

    תקרות ההפקדה לקרנות השתלמות בישראל בשנת 2024 ממלאות תפקיד מכריע בתכנון פיננסי הן לשכירים והן לעצמאים. הקפדה על תקרות אלו מבטיחה את מקסום הטבות המס ותורמת לאסטרטגיה פיננסית אפקטיבית ארוכת טווח. כמו תמיד, מומלץ להתייעץ עם מומחים פיננסיים כדי להתאים את התרומות הללו למצבים וליעדים פיננסיים בודדים.

    מהו מס רווחי הון לעצמאיים?

    הרווחים בקרן פטורים ממס רווח הון ובלבד שההפקדה השנתית לא תעלה על 19,920 ₪ והכספים יימשכו לאחר תקופה קצובה (6 שנים למטרות כלליות או 3 שנים למטרות חינוך).

    שיקולים לתעסוקה כפולה: שכירים ועצמאיים שמפקידים לקרן השתלמות

    אנשים שהם גם שכירים וגם עצמאיים מתמודדים עם שיקולים ייחודיים. הם יכולים לנצל הטבות מס על הפקדות שניתנו בשתי התפקידים, אך ההטבה להפקדות לעצמאים תלויה בסכום המופקד כשכיר. הטבת המס לעצמאים מוגבלת ל-4.5% מההכנסה החייבת, בהתחשב בשכר ממנו הפקיד המעסיק.

    מה משפיע על תקרת ההפקדה

    תקרת ההפקדה היא הסכום המקסימלי שניתן להפריש לקרן השתלמות תוך שנה תוך קצירת מלוא הטבות המס. תקרות אלו שונות עבור שכירים ועצמאים והן כפופות להתאמות שנתיות. אם רוצים לנצל את הטבות המס עד הסוף, חשוב להכיר את התקרה ולהגיע אליה. עם זאת, יש לציין שבהחלט ניתן ואף כדאי להמשיך לחסוך גם אם עוברים את התקרה – רק שזה אומר שמפסיקים לנצל את הטבות המס הקיימות בחוק, לעצמאיים או שכירים כאחד.  

    תקרת הפקדה במקרה של פטירת העמית

    במקרה של פטירת עמית, מעמד המס של קרן השתלמות נותר ללא שינוי. כספים פטורים ממס ממשיכים להיות פטורים בעת העברתם למוטבים, בעוד שהפקדות ממוסות (אלה החורגות מהתקרה) יהיו חייבים בתשלום מיסים עבור המוטבים.

    מה עושים יועצי מס למי שרוצים להפקיד לקרן השתלמות

    הם יכולים להסביר בבירור את ספי ההפקדה השנתיים, כיצד ניתן למשוך כספים ללא מס, ואת ההשפעה שיכולה להיות להפרשות נפרדות כשכיר ועצמאי. עם ייעוץ נכון לתכנון מס, קל יותר לקבל החלטות מושכלות לגבי תרומות ומשיכות לקרן ההשתלמות תוך צמצום חובות המס הכוללות.

    כמה עולה להתייעץ עם יועץ מס?

    העלות הקטנה יחסית של ישיבה עם יועץ מס יכולה לתת דיבידנדים בטווח הארוך באמצעות חיסכון מס לגיטימי לחלוטין. ניצול מלא של תוכניות מועדפות מס כמו קרנות השתלמות חיוני הן לשכירים והן לעצמאים המעוניינים להשקיע בהשכלתם העתידית ובפיתוח הקריירה. לכן, מומלץ ליצור קשר עם מקצוען מס עוד היום כדי להבטיח ניצול מלא של אפיקי החיסכון הללו.