הטבות מס קופת גמל להשקעה

הטבת המס המרכזית בקופת גמל להשקעה היא פטור מלא לחוסכים שהגיעו לגיל 60 ומעוניינים לבצע משיכה כקצבה חודשית במקום כסכום חד פעמי, עם פטור מתשלום מס על רווחים שהצטברו בקופה. כמו כן, ישנן הטבות לבעלי הכנסות נמוכות, בקופות גמל לא פעילות, בגין הוצאות רפואיות ולבעלי מוגבלויות.

הטבות מס על קופת גמל להשקעה

תוכן עניינים

    רשימת הטבות המס על קופת גמל להשקעה

    • הטבות מס על קופת גמל להשקעה בפטור על רווחים – בבסיס ההטבות הללו פטור משמעותי ממס הניתן בפקודת מס הכנסה בישראל. פטור זה חל על רווחים שנצברו בקופת גמל להשקעה. התנאי המרכזי לפטור זה הוא אופן משיכת הכספים. אם יחיד בוחר לקבל את הכספים שנצברו כקצבה – עיקרה כזרם הכנסה רגיל – ולא כסכום חד פעמי, ועושה זאת רק לאחר שהגיע לגיל 60, הוא הופך זכאי לפטור זה ממס.
    • פטור למס בקופת גמל לבעלי הכנסה נמוכה – אנשים בעלי הכנסה נמוכה זכאים לפטור ממס בעת משיכת כספים מקופת גמל. הוראה זו חשובה במיוחד מכיוון שהיא מציעה הקלה כלכלית לאלה שנמצאים בדרגות ההכנסה הנמוכות יותר, ומבטיחה שהחסכונות המוגבלים שלהם לא יצטמצמו עוד יותר.

    • פטורים והטבות בקופות גמל לא פעילות – פטור נוסף חל על משיכות מקופות גמל לא פעילות. זה נותן מענה לאנשים שעשויים להיות להם כספים רדומים, אולי מעבודה קודמת או מתקופות של חוסר פעילות, מה שמאפשר להם לגשת לחסכונות אלה מבלי לספוג קנס מס.

    • הטבות מס על קופת גמל לאנשים עם מוגבלויות או בהוצאות רפואיות – קיים פטור ספציפי לאנשים עם מוגבלות כאשר הם פורשים מקופות הגמל שלהם. לשם השוואה, גם עמיתים בעלי הוצאות רפואיות גבוהות נהנים מפטור ממס על משיכות קופות גמל. פטור זה רלוונטי במיוחד עבור יחידים או משפחות העומדים בפני עלויות רפואיות משמעותיות, מה שמבטיח שניתן להשתמש בחסכונותיהם בקופת הגמל לכיסוי הוצאות אלו ללא מס.

      גם משפחות של אנשים עם מוגבלות נחשבות בפוליסות הפטור ממס. הם יכולים למשוך כספים מקופת גמל ללא מס, מתוך הכרה באחריות הכלכלית המשותפת לעתים קרובות בתוך משפחות. מבחינת הורים שיש להם ילד עם מוגבלות, הם מקבלים פטור ספציפי ממס על משיכות קופות גמל. זה נותן מענה לדרישות הכספיות הייחודיות של גידול ילד עם מוגבלות, מתן הקלה מסוימת באמצעות משיכות פטורות ממס.

    זכאות לקבלת הטבות מס על קופת גמל להשקעה

    כל אדם שהפריש לקופת גמל להשקעה ומעוניין למשוך את הכספים הללו לאחר גיל 60 בצורת קצבה חודשית, ולא בסכום חד פעמי, מקבל הטבות מס על קופת גמל להשקעה. ההכללה הזו משתרעת עוד יותר; הזכאות אינה מושפעת מכך שהפרט מקבל קצבאות או הטבות אחרות או בעל מקורות הכנסה אחרים. אוניברסליות זו מבטיחה שמגוון רחב של חוסכים יכול להרוויח, ללא קשר לזרמי ההכנסה האחרים שלהם או להתחייבויות הפיננסיות שלהם.

    תהליך קבלת הטבות מס על קופות גמל להשקעה

    בהגיעו לגיל 60, על האדם לנקוט בצעדים יזומים להעברת חסכונותיו. החוסכים צריכים לבקש את העברת כל הכספים שנצברו בקופת הגמל לקרן המפרקת קצבאות, כמו אחת מקרנות הפנסיה שמשלמות קצבה לקצבה. גובה הקצבה, או התשלום הרגיל שיתקבל, ייקבע בתקנון הקופה שאליה מועברים הכספים. כמו כן, תקנות אלו מכתיבות גם את חלוקת הכספים לשאיריו של הפרט במקרה של פטירתם, מה שמבטיח את המשך התמיכה.